Αρχική Σελίδα
Δράση 313-4 Εκτύπωση E-mail

 

ΔΡΑΣΗ L313-4:

"Προβολή Προώθηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων των περιοχών κλπ"

 

1. ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ - ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗ ΒΑΡΥΤΗΤΑ

 

ΠΟΣΟ σε €

ΠΟΣΟΣΤΟ ΣΤΗ Δ.Δ. ΤΟΥ ΥΠΟΜΕΤΡΟΥ

ΠΟΣΟΣΤΟ ΣΤΗ Δ.Δ. ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΥ

ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ

75.000,00

 

ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΑΠΑΝΗ

52.500,00

19,96%

05,07%

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ

52.500,00

 

 

2. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΗΣ

Το μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης που έχει επικρατήσει στην Κρήτη είναι αυτό του μαζικού / παραθεριστικού τουρισμού, το οποίο προωθείται μέσω τουριστικών πακέτων και ανταποκρίνεται σε άτομα ποικίλων οικονομικών δυνατοτήτων και προτιμήσεων. Ωστόσο, την τελευταία δεκαετία, σημαντικό μέρος των τουριστών αποζητά και επιδιώκει ποικιλία και υψηλής ποιότητας υπηρεσίες κατά τη διάρκεια των διακοπών του, ενώ ταυτόχρονα επιθυμεί να ανακαλύψει και να γνωρίσει σε βάθος τον τόπο προορισμού του, πραγματοποιώντας βιωματικές εμπειρίες που θα μείνουν αξέχαστες.

Παρά το γεγονός αυτό, οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού δεν έχουν σχεδιαστεί και προβληθεί ιδιαίτερα στην Κρήτη, ούτε υπάρχει φορέας για μια συστηματική και μεθοδική προβολή των δυνατοτήτων της Κρήτης ως «νησί πράσινου τουρισμού». Όλες οι ενέργειες προβολής και η παραγωγή πληροφοριακού - προωθητικού υλικού, αφορούν στο μαζικό τουρισμό. Τα τελευταία χρόνια έχουν ξεκινήσει μικρές προσπάθειες, κυρίως από τις Αναπτυξιακές Εταιρείες και τις διευθύνσεις τουριστικής προβολής των νομαρχιών, για την ανάπτυξη και προβολή του εναλλακτικού τουρισμού.

Από τη μέχρι σήμερα εμπειρία συνάγεται το συμπέρασμα ότι από την οπτική γωνία προβολής – προώθησης, στη διεθνή τουριστική αγορά το προϊόν – προορισμός είναι «Η ΚΡΗΤΗ». Συνεπώς, η μεμονωμένη προβολή επιμέρους περιοχών, είτε στο διαδίκτυο, είτε στις εκθέσεις δεν είναι ενδεδειγμένη ούτε αποτελεσματική. Η προβολή πρέπει να γίνεται σε δύο επίπεδα. Το πρώτο είναι η Κρήτη, ως νησί πράσινου τουρισμού και το δεύτερο η προβολή των επιμέρους περιοχών, κάτω από την ομπρέλα του πρώτου επιπέδου.

Είναι εμφανής η έλλειψη εκδόσεων και άλλου υλικού προβολής-προώθησης θεματικού και εναλλακτικού τουρισμού και στην περιοχή της ενδοχώρας του Ν. Ηρακλείου, παρά το ότι συγκεντρώνει την πλειοψηφία των αρχαιολογικών χώρων, των μνημείων και των δυνατοτήτων ανάπτυξης αυτής της μορφής τουρισμού.

Σο πλαίσιο της Κ.Π. Leader+ χρηματοδοτήθηκε η διεύθυνση τουριστικής προβολής της Ν.Α. Ηρακλείου, για τη δημιουργία έντυπου και ηλεκτρονικού υλικού προβολής της ενδοχώρας του νομού, των δυνατοτήτων που παρέχει για εναλλακτικό τουρισμό, αγροτουρισμό κλπ, ενώ χρηματοδοτήθηκε και το Σωματείο Επαγγελματιών Ξεναγών Κρήτης και Θήρας, για τη διοργάνωση τεσσάρων εξειδικευμένων ημερίδων και την έκδοση ισάριθμων εντύπων, για τη δημιουργία διαδρομών στην ενδοχώρα του νομού, με απώτερο στόχο την ενημέρωση των ξεναγών για τα αξιοθέατα της περιοχής και την προώθηση των διαδρομών αυτών ως τουριστικό προϊόν, στα τουριστικά γραφεία με τα οποία συνεργάζονται.

Μέσω της δράσης επιδιώκεται:

  • η προβολή της ενδοχώρας ως τόπος προορισμού για τουρισμό ποιότητας και τουρισμό υπαίθρου,
  • η στοχευμένη προβολή ειδικών προϊόντων θεματικού τουρισμού (π.χ. ειδικών διαδρομών για τη χλωρίδα και πανίδα, σπηλαιολογικό τουρισμό, εκκλησιαστικό τουρισμό κλπ),
  • η αύξηση του ρεύματος τουριστών της περιοχής (με τουρίστες υψηλής εισοδηματικής τάξης, κατηγορίες τουριστών ειδικών ενδιαφερόντων),
  • η αύξηση της ροής επισκεπτών προς την ενδοχώρα του νομού, που διαμένουν σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες της βόρειας παραλιακής ζώνης (λειτουργώντας συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά προς το μαζικό / παραθεριστικό τουρισμό), με τη μορφή οργανωμένων ή μεμονωμένων περιηγήσεων και εκδρομών.

Ενδεικτικές δράσεις είναι:

  • Η δημιουργία έντυπου υλικού, που θα διανέμεται σε εκθέσεις, τουριστικά γραφεία, φορείς, ξενοδοχεία (σε ειδικά stands), μουσεία, στις επενδύσεις της Leader II & + που σχετίζονται με τον αγροτουρισμό και γενικότερα σε χώρους μαζικής προσέλευσης.
  • Η συμμετοχή σε εκθέσεις και ειδικές εκδηλώσεις (συμπόσια, ημερίδες, κλπ.). Στις εκδηλώσεις αυτές θα προβάλλεται κατάλληλα και αποτελεσματικά η Κρήτη και ειδικότερα η ενδοχώρα, ως περιοχή «πράσινου τουρισμού».
  • Η φιλοξενία δημοσιογράφων, τουριστικών πρακτόρων και διαμορφωτών κοινής γνώμης (opinion leader), με στόχο την ένταξη της περιοχής σε προγράμματα θεματικού τουρισμού, μπροσούρες ειδικών ενδιαφερόντων, καταχωρήσεις σε εξειδικευμένες εκδόσεις, κλπ.
  • Η δημιουργία ιστοσελίδας, για την ηλεκτρονική προβολή της περιοχής (πολιτισμικά στοιχεία, φυσικό περιβάλλον, δυνατότητες διαμονής, εστίασης, εναλλακτικού τουρισμού κλπ).
  • Οι καταχωρήσεις σε εξειδικευμένα περιοδικά, μεγάλης κυκλοφορίας σε εθνικό και πανευρωπαϊκό επίπεδο.
  • Η ένταξη σε ειδικές ιστοσελίδες μεγάλης επισκεψιμότητας.

Ειδικό βάρος θα δοθεί σε παρεμβάσεις που σχετίζονται με:

  • τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού για ειδικές ομάδες πληθυσμού (εκκλησιαστικός, ορειβατικός, σπηλαιολογικός, οινοτουρισμός, τουρισμός για ΑΜΕΑ κ.α.), που θα έχουν τη δυνατότητα να συνδυάσουν τη διαμονή τους στην περιοχή με το θέμα / δραστηριότητα που τους ενδιαφέρει,
  • την προβολή των ιδιαίτερων πολιτισμικών στοιχείων της περιοχής, όπως το πρότυπο κρητικής διατροφής, τη λαϊκή τέχνη, την παράδοση, τα πανηγύρια κλπ.
  • τη χαρτογραφική και περιγραφική αποτύπωση των αγροτικών και βιομηχανικών κτιρίων της περιοχής, που παρουσιάζουν ιδιαίτερο αρχιτεκτονικό και επιστημονικό ενδιαφέρον (ανεμόμυλοι, νερόμυλοι, φάμπρικες, πατητήρια κλπ), στη λογική της ειδικής διαδρομής.

Για την υλοποίηση της δράσης θα τηρηθούν οι όροι και οι περιορισμοί του θεσμικού πλαισίου που διέπει την εφαρμογή της, ενώ αντίστοιχα θα διαμορφωθούν και οι επιλέξιμες δαπάνες. Από την εφαρμογή της δράσης δεν θα δημιουργούνται έσοδα κατά τη διάρκεια και μετά την υλοποίηση.

 

3. ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ SWOT ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Στόχος της δράσης είναι η προώθηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων περιοχών εντός της περιοχής παρέμβασης, τα οποία σχετίζονται με φυσικούς, ιστορικούς, και πολιτιστικούς πόρους. Αναδεικνύεται έτσι το τοπικό κεφάλαιο και η πολιτισμική κληρονομιά των περιοχών μέσω των πλεονεκτημάτων που υπάρχουν διασφαλίζοντας έτσι μια συνέχεια στις επιχειρούμενες δράσεις του ιδιωτικού αλλά και δημοσίου τομέα, παρουσιάζοντας συνολικά ένα ολοκληρωμένο και πολυεπίπεδο τελικό προϊόν φιλικό σε κάθε χρήστη.

Εντός της περιοχής παρέμβασης υπάρχει πλήθος μνημείων ιστορικού ενδιαφέροντος (π.χ. αρχαιολογικοί χώροι και αρχαίες πόλεις, βυζαντινά και μεταβυζαντινά μνημεία), περιοχές ειδικού φυσικού κάλλους (δρυμοί και περιοχές NATURA, σπήλαια, με έντονο ενδιαφέρον από πλευράς χλωρίδας και ενδημικής πανίδας, σύμπλεγμα ανεμόμυλων, περιοχές με έντονη πολιτισμική δραστηριότητα, καθώς και χώροι στους οποίους απεικονίζεται η συνέχεια της παράδοσης και ιστορίας των περιοχών, καθώς και των δυνατοτήτων των περιοχών στην παραγωγή υψηλής ποιότητας παραδοσιακών προϊόντων (παραδοσιακές φάμπρικές, ρακοκάζανα οινοποιεία, επισκέψιμοι χώροι κλπ). Επιδιώκεται η «ενοποίηση» περιοχών του ίδιου θεματικού ενδιαφέροντος με στόχο της προστασία των περιοχών και δράσεων που λαμβάνουν χώρα σε αυτές (ιδιωτικές επενδύσεις, πολιτιστικές εκδηλώσεις, παραδοσιακά προϊόντα). Η παραγωγή του υλικού θα ακολουθήσει όλες εκείνες τις σύγχρονες μεθόδους επικοινωνίας, ώστε το υλικό να είναι φιλικό στο χρήστη και αποτελεσματικό σύμφωνα με τους επιδιωκόμενους στόχους.

Μέσω της δράσης επιδιώκεται:

  • Η ανάδειξη και προστασία των συγκριτικών πλεονεκτημάτων περιοχών, συνδεδεμένων με την τοπική κουλτούρα και πολιτισμό Η αύξηση της ζήτησης για παραδοσιακά προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας
  • Η αξιοποίηση και διατήρηση περιοχών NATURA στην περιοχή οι οποίες δεν έχουν επαρκώς αξιοποιηθεί και αναδειχθεί, και συμβολή στη ορθή διαχείριση προστασία και ανάδειξη των περιοχών.
  • Άρση απομόνωσης περιοχών ειδικού ενδιαφέροντος (πολιτισμικού, ιστορικού)

Η συμβολή της δράσης στους στόχους του τοπικού προγράμματος αναφέρεται σε:

  • Στην επίτευξη της περιβαλλοντικής ισορροπίας με την προστασία και ανάδειξη των περιβαλλοντικών – πολιτισμικών στοιχείων της περιοχής.
  • Ισόρροπη ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας με την προώθηση της ανάπτυξης μικρών επιχειρήσεων κοντά σε περιοχές ειδικού ενδιαφέροντος (πολιτιστικού, φυσικού, ιστορικού).

 

4. ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ (σε επίπεδο Δήμου) ΚΑΙ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ, ΤΗΣ SWOT ΑΝΑΛΥΣΗΣ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Περιοχή εφαρμογής: Όλη η περιοχή παρέμβασης.

 

5. ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ

OTA, τα νομικά τους πρόσωπα και άλλοι φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και ιδιωτικοί φορείς μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με σκοπό την υλοποίηση αντίστοιχων έργων δημόσιου χαρακτήρα.

 

6. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ

Η παραπάνω δράση λειτουργεί συμπληρωματικά και σε συνέργεια με τις παρακάτω δράσεις:

  • L313-1 - Ίδρυση και εκσυγχρονισμός τοπικών κέντρων τουριστικής πληροφόρησης
  • L313-1 & L311-1,- Ίδρυση, επέκταση και εκσυγχρονισμός μικρής δυναμικότητας υποδομές διανυκτέρευσης
  • L321-3 - Ενίσχυση πολιτιστικών εκδηλώσεων ανάδειξης και διατήρησης της τοπικής κληρονομιάς
  • L322-1 - Βελτίωση και ανάπλαση κοινόχρηστων χώρων
  • L312-5 - Δικτύωση ομοειδών ή συμπληρωματικών επιχειρήσεων όλων των κλάδων της τοπικής οικονομίας
  • L323-1 Διατήρηση, αποκατάσταση και αναβάθμιση περιοχών, όπως βελτίωση – σήμανση μονοπατιών, φυτοτεχνικές εργασίες, τεχνικά έργα μικρής κλίμακας για την προστασία του εδάφους, διαμόρφωση θέσεων θέας, καθώς και δράσεις περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης.

 

7. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ (εφόσον υπάρχει) ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ / ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ

Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά της δράσης σχετίζονται με την ανάπτυξη θεματικού χαρακτήρα προωθητικό υλικό στο οποίο ακολουθούνται όλες οι σύγχρονες μέθοδοι επικοινωνίας (web development, multimedia). Έτσι το τελικό υλικό θα έχει τη δυνατότητα να τοποθετηθεί σε «θέσεις» ειδικού ενδιαφέροντος (εκθέσεις, Tour agents, κλαδικοί φορείς στην Ελλάδα και το εξωτερικό), προωθώντας έτσι τα επιμέρους χαρακτηριστικά – πλεονεκτήματα της περιοχής λειτουργώντας συμπληρωματικά με το γενικό προωθητικό υλικό της περιοχής και του Ν. Ηρακλείου.

 

8. ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΟ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΟΠΩΣ ΠΡΟΕΚΥΨΕ ΑΠΟ ΤΗΝ "BOTTOM UP" ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Όπως προέκυψε από συσκέψεις που έγιναν με φορείς της περιοχής παρουσιάστηκε ενδιαφέρον για τη δημιουργία τομεακών εκδόσεων σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή σχετικές με το περιβάλλον, τον πολιτισμό και τουριστικά αξιοθέατα της περιοχής. Επίσης παρουσιάστηκε ενδιαφέρον για τη δημιουργία εκδόσεων για τις διαδρομές του Νομού, καθώς και για τις προσφερόμενες υπηρεσίες κατά μήκος αυτών (διαμονή, εστίαση, επισκέψιμοι χώροι κ.λπ.).

 

9. ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ (δείκτης εκροών)

Δύο (2) σχέδια με ενέργειες προβολής, προώθησης

 
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Τ.Π. LEADER 2007-2013 
ΟΡΕΑ ΚΡΗΤΗ
Νήσων Περίπλους
"Νήσων Περίπλους" 
Δίκτυο Αναπτυξιακών Εταιρειών
Νησιωτικής Ελλάδος 
kataggelies.png
logo_estia.png
logo___.png