Αρχική Σελίδα
Δράση 313-1 Εκτύπωση E-mail

 

ΔΡΑΣΗ L313-1:

"Ίδρυση και εκσυγχρονισμός τοπικών κέντρων τουριστικής πληροφόρησης (γραφεία – περίπτερα ενημέρωσης και πληροφόρησης)"

 

1. ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ - ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗ ΒΑΡΥΤΗΤΑ

 

ΠΟΣΟ σε €

ΠΟΣΟΣΤΟ ΣΤΗ Δ.Δ. ΤΟΥ ΥΠΟΜΕΤΡΟΥ

ΠΟΣΟΣΤΟ ΣΤΗ Δ.Δ. ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΥ

ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ

300.000,00

 

ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΑΠΑΝΗ

300.000,00

19,96%

05,07%

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ

0,00

 

 

2. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΗΣ

Ο τουριστικός κλάδος αποτελεί σήμερα το πλέον δυναμικό κομμάτι του τριτογενή τομέα στην Κρήτη. Η τουριστική δραστηριότητα κυρίαρχα εντοπίζεται στον βόρειο άξονα του Ν. Ηρακλείου με πλήθος επενδύσεων μεγάλης δυναμικότητας οι οποίες και διαχειρίζονται πάνω από το 95% των επισκεπτών στο νομό.

Βασικός στόχος του προγράμματος είναι να αναπτυχθούν τέτοιες δράσεις έτσι ώστε να αυξηθεί η επισκεψιμότητα, με τη μορφή ημερήσιων εκδρομών στην ενδοχώρα του νομού, από επισκέπτες που διαμένουν στο βόρειο τμήμα του νομού.

Είναι ανάγκη να δημιουργηθούν οι υποδομές εκείνες οι οποίες θα παρέχουν αξιόπιστη πληροφόρηση στους επισκέπτες για τα σημεία που μπορούν να επισκεφτούν στην ενδοχώρα και τις δραστηριότητες που μπορούν να συμμετέχουν.

Οι προτεινόμενες παρεμβάσεις αφορούν:

  • στην ίδρυση τοπικών κέντρων τουριστικής ενημέρωσης και πληροφόρησης επισκεπτών
  • στη βελτίωση σημείων (περίπτερα) πληροφόρησης επισκεπτών.

Προτεραιότητα θα δοθεί στις περιοχές οι οποίες βρίσκονται κοντά ή και εντός των κέντρων δραστηριότητας της τουριστικής κίνησης του νομού, ώστε με αποτελεσματικό τρόπο και χωρίς κόστος χρόνου για τον επισκέπτη να παρέχεται ολοκληρωμένη η πληροφορία για περιοχές ειδικής σημασίας στην ενδοχώρα, για διαδρομές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και περιοχές στις οποίες παρουσιάζεται ειδικό τουριστικό ενδιαφέρον.

Ειδικότερα οι παρεμβάσεις θα επικεντρωθούν:

  • στους βόρειους παραλιακούς Δήμους του Νομού (Γούβες, Χερσόνησος, Μάλια, Γάζι)
  • κατά μήκος διαδρομών και
  • σε χώρους με μεγάλη επισκεψιμότητα όπως αρχαιολογικοί, φαράγγια, μουσεία κ.λπ.

Τα κέντρα θα λειτουργούν ως σημεία πληροφόρησης επισκεπτών για τις δυνατότητες που υπάρχουν στην ενδοχώρα για επίσκεψη, παραμονή, παρουσιάζοντας παράλληλα και τα τοπικά προϊόντα που θα μπορούσαν να προμηθευτούν από κάθε περιοχή.

Επιπλέον θα προτείνονται διαδρομές τις οποίες θα μπορεί ο επισκέπτης να ακολουθήσει ώστε να αποκομίσει μια μοναδική εμπειρία από την ενδοχώρα του νομού. Έτσι θα γίνεται στοχευμένη ενημέρωση και πληροφόρηση των επισκεπτών σχετικά με θεματικές διαδρομές (κρασιού, φυσιολατρικών μονοπατιών, γαστρονομίας, βυζαντινών και αρχαιολογικών μνημείων κλπ).

Οι παρεμβάσεις θα αφορούν στην κατασκευή ή στη βελτίωση των κέντρων πληροφόρησης, στην προμήθεια εξοπλισμού και στη δημιουργία ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων.

Για την υλοποίηση της δράσης θα τηρηθούν οι όροι και οι περιορισμοί του θεσμικού πλαισίου που διέπει την εφαρμογή της, ενώ αντίστοιχα θα διαμορφωθούν και οι επιλέξιμες δαπάνες. Από τη δράση δεν θα δημιουργούνται έσοδα κατά τη διάρκεια και μετά την υλοποίηση.

 

3. ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ SWOT ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Στόχος της δράσης είναι η οργανωμένη παροχή πληροφοριών στους επισκέπτες του νομού, για επιμέρους περιοχές της ενδοχώρας, τις οποίες θα έχει τη δυνατότητα να επισκεφτεί.

Η πληροφόρηση θα είναι στοχευμένη, θα αφορά αρχαιολογικούς χώρους, αξιοθέατα, μονοπάτια, μουσεία, θεματικές διαδρομές (δρόμοι του κρασιού κ.λπ.), εκδηλώσεις πολιτιστικού χαρακτήρα, αγορές τοπικών προϊόντων κ.λπ. και θα παρέχεται σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή.

Τα κέντρα πληροφόρησης θα λειτουργούν ως ένα ενιαίο δίκτυο πληροφοριών, ενώ θα είναι και κέντρα λήψης παραπόνων και αξιολόγησης των παρεχόμενων υπηρεσιών στο νησί.

Η δράση θα συμβάλει στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στους επισκέπτες του Νομού και στην αύξηση της επισκεψιμότητας προς την ενδοχώρα του Νομού αφού θα παρέχονται πληροφορίες για τα αξιοθέατα της ενδοχώρας του Νομού.

Οι στόχοι του τοπικού προγράμματος οι οποίοι καλύπτονται από τη δράση είναι:

  • Ισόρροπη ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας από την ενεργό δραστηριότητα τοπικών επιχειρήσεων μέσω της αύξησης της ζήτησης για διακινούμενα προϊόντα και υπηρεσίες.
  • Αύξηση ανταγωνιστικότητας παρεχομένων υπηρεσιών
  • Επίτευξη της περιβαλλοντικής ισορροπίας μέσω της ανάδειξης προστασίας και προβολής περιοχών ειδικού ενδιαφέροντος και της διατήρησης πολιτισμικών στοιχείων.

 

4. ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ (σε επίπεδο Δήμου) ΚΑΙ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ, ΤΗΣ SWOT ΑΝΑΛΥΣΗΣ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Περιοχή εφαρμογής: Όλη η περιοχή παρέμβασης.

Ο σχεδιασμός της δράσης αφορά κυρίως τους παραλιακούς οικισμούς των Δήμων Γουβών, Μαλίων, Χερσονήσου, Γαζίου, την πόλη του Ηρακλείου, που έχουν τη μεγαλύτερη τουριστική κίνηση, καθώς και κομβικά σημεία του Νομού (εκτός περιοχής παρέμβασης: Αρχάνες και Μοίρες), ώστε να δοθεί η δυνατότητα διάχυσης του μαζικού τουρισμού προς την ενδοχώρα του νομού.

 

5. ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ

OTA, τα νομικά τους πρόσωπα και άλλοι φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και ιδιωτικοί φορείς μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με σκοπό την υλοποίηση αντίστοιχων έργων δημόσιου χαρακτήρα.

 

6. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ

H παραπάνω δράση λειτουργεί συμπληρωτικά και σε συνέργεια με τις παρακάτω δράσεις:

  • L311-1 & L313-5 - Ιδρύσεις, επεκτάσεις, εκσυγχρονισμοί μικρής δυναμικότητας υποδομών διανυκτέρευσης
  • L321-3 - Ενίσχυση πολιτιστικών εκδηλώσεων ανάδειξης και διατήρησης της τοπικής κληρονομιάς
  • L323-1 - Διατήρηση, αποκατάσταση και αναβάθμιση περιοχών, όπως βελτίωση – σήμανση μονοπατιών, φυτοτεχνικές εργασίες, τεχνικά έργα μικρής κλίμακας για την προστασία του εδάφους, διαμόρφωση θέσεων θέας, καθώς και δράσεις περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης.

 

7. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ (εφόσον υπάρχει) ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ / ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ

Η καινοτομία εμφανίζεται στη δημιουργία ενός ενιαίου δικτύου κέντρων ενημέρωσης – πληροφόρησης με κοινή βάση δεδομένων που θα παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για την περιοχή, με στόχο την αύξηση της επισκεψιμότητας στην περιοχή παρέμβασης.

 

8. ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΟ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΟΠΩΣ ΠΡΟΕΚΥΨΕ ΑΠΟ ΤΗΝ "BOTTOM UP" ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Σε κοινή σύσκεψη των Δήμων του Βόρειου παραλιακού μετώπου της περιοχής παρέμβασης διατυπώθηκε η ανάγκη και αποφασίστηκε η δημιουργία ενός ενιαίου δικτύου πληροφόρησης των επισκεπτών της περιοχής με την κατασκευή πέντε (5) περιπτέρων (ένα σε κάθε Δήμο και ένα σε κομβικό σημείο της ενδοχώρας) και η δημιουργία μιας βάσης δεδομένων και πληροφοριών.

 

9. ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ (δείκτης εκροών)

Δημιουργία ενός ενιαίου συστήματος κέντρων ενημέρωσης – πληροφόρησης που θα αποτελείται από πέντε (5) περίπτερα πληροφόρησης επισκεπτών με ενιαία βάση δεδομένων

 
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Τ.Π. LEADER 2007-2013 
ΟΡΕΑ ΚΡΗΤΗ
Νήσων Περίπλους
"Νήσων Περίπλους" 
Δίκτυο Αναπτυξιακών Εταιρειών
Νησιωτικής Ελλάδος 
kataggelies.png
logo_estia.png
logo___.png