Αρχική Σελίδα
Δράση 312-5 Εκτύπωση E-mail

 

ΔΡΑΣΗ L312-5:

"Δικτύωση ομοειδών ή συμπληρωματικών επιχειρήσεων όλων των κλάδων τοπικής οικονομίας"

 

1. ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ - ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗ ΒΑΡΥΤΗΤΑ

 

ΠΟΣΟ σε €

ΠΟΣΟΣΤΟ ΣΤΗ Δ.Δ. ΤΟΥ ΥΠΟΜΕΤΡΟΥ

ΠΟΣΟΣΤΟ ΣΤΗ Δ.Δ. ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΥ

ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ

200.000,00

 

ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΑΠΑΝΗ

100.000,00

08,33%

01,69%

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ

100.000,00

 

 

2. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΗΣ

Εντός της περιοχής παρέμβασης από την ΚΠ LEADER+ έχουν συσταθεί τρία (3) cluster - δίκτυα ομοειδών επιχειρήσεων και από την ΚΠ EQUAL ένα παγκρήτιο cluster κοινωνικών επιχειρήσεων (γυναικείων συνεταιρισμών):

  • 1. Δίκτυο αγροτουρισμού

Το δίκτυο έχει τη μορφή Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρίας με έδρα τις Αρχάνες Ηρακλείου. Συμμετέχουν δέκα επτά (17) αγροτουριστικές μονάδες του νομού Ηρακλείου. Εχει προμηθευτεί πλήρη εξοπλισμό γραφείου, έχει εκπονήσει μελέτη για αγροτουριστικές διαδρομές, συμμετέχει σε εκθέσεις εσωτερικού και εξωτερικού, έχει εκδώσει έντυπο υλικό προβολής και προώθησης και έχει κατασκευάσει ιστοσελίδα προβολής του δικτύου και των μελών του.

  • 2. Δίκτυο Οινοποιών νομού Ηρακλείου

Το δίκτυο έχει τη μορφή Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρίας, με έδρα τα Αγιές Παρασκιές Δήμου Ν. Καζαντζάκη, συμμετέχουν είκοσι δύο (22) οινοποιεία, τα περισσότερα από τα οποία διαθέτουν επισκέψιμους χώρους. Το δίκτυο έχει προμηθευτεί πλήρη εξοπλισμό γραφείου, έχει ολοκληρώσει τη μελέτη χάραξης οκτώ οινοτουριστικών διαδρομών (δρόμοι του Κρασιού ν. Ηρακλείου), έχει εκδώσει έντυπο υλικό προβολής των «δρόμων του κρασιού» και διαθέτει ιστοσελίδα, έχει αναπτύξει έντονη δραστηριότητα βελτίωσης της ποιότητας και προώθησης του κρασιού στο ν. Ηρακλείου και ευρύτερα στη Κρήτη και στο νησιωτικό χώρο της Ελλάδας. Συμμετέχει σε εκθέσεις εσωτερικού και εξωτερικού και έχει εκδώσει έντυπο υλικό προβολής και προώθησης των επιχειρήσεων – μελών του.

  • 3. Δίκτυο Αγγειοπλαστών

Το δίκτυο έχει τη μορφή Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρίας, με έδρα το Θραψανό. Συμμετέχουν επτά (7) παραδοσιακά εργαστήρια αγγειοπλαστικής. Έχει προμηθευτεί πλήρη εξοπλισμό γραφείου, έχει εκδώσει έντυπο υλικό προβολής και έχει δημιουργήσει σύστημα ηλεκτρονικών πωλήσεων.

  • 4. Δίκτυο Κοινωνικών Επιχειρήσεων Κρήτης

Το δίκτυο έχει τη μορφή Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρίας, με έδρα τις Βούτες Ηρακλείου (ΙΤΕ). Έχει δεκαπέντε (15) μέλη, 10 γυναικείους συνεταιρισμούς και πέντε παραγωγικά εργαστήρια ΑΜΕΑ. Έχει ηλεκτρονική σελίδα και αναπτύσσει ηλεκτρονικό σύστημα πωλήσεων και διαθέτει χώρους προώθησης και προβολής των προϊόντων του στην πόλη του Ηρακλείου (στον επιβατικό σταθμό υπεραστικών λεωφορείων στην πόλη του Ηρακλείου).

Μέσα από τη δράση επιδιώκεται:

  • Η διεύρυνση των υφιστάμενων cluster με την ένταξη νέων μελών από ομοειδείς επιχειρήσεις και η δημιουργία ομάδας συνεργαζόμενων με τα cluster επιχειρήσεων (π.χ. το δίκτυο αγγειοπλαστικής θα μπορούσε να έχει ως ομάδα συνεργαζόμενων επιχειρήσεων τα εργαστήρια ειδών λαϊκής τέχνης ή τα συσκευαστήρια αγροτικών προϊόντων για τη χρήση των κεραμικών ως υλικά συσκευασίας)
  • Η δημιουργία κοινών εκθετηρίων – πωλητηρίων σε κομβικά σημεία εντός του νομού Ηρακλείου (και εκτός περιοχής παρέμβασης) σε σημεία υψηλής τουριστικής κίνησης,
  • Η δημιουργία portal ηλεκτρονικού εμπορίου
  • Η προβολή και προώθηση των δικτύων με την έκδοση έντυπου και ηλεκτρονικού υλικού
  • Η οργάνωση εκθέσεων και η συμμετοχή σε εκθέσεις (εσωτερικού και εξωτερικού), καθώς και οργάνωση συστήματος κινητών εκθέσεων σε περιοχές υψηλής τουριστικής κίνησης
  • Η επέκταση της σήμανσης των οινοτουριστικών διαδρομών
  • Η δημιουργία κοινού συστήματος προμηθειών πρώτων υλών κλπ.

Προτεραιότητα θα δοθεί στην ενίσχυση των προαναφερόμενων δικτύων.

Επίσης, μέσω της δράσης θα ενισχυθεί και η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για ίδια κατανάλωση στις επιχειρήσεις που θα χρηματοδοτηθούν.

Για την υλοποίηση της δράσης θα τηρηθούν οι όροι και οι περιορισμοί του θεσμικού πλαισίου που διέπει την εφαρμογή της, ενώ αντίστοιχα θα διαμορφωθούν και οι επιλέξιμες δαπάνες.

 

3. ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ SWOT ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Βασική στρατηγική της δράσης είναι η χρηματοδότηση επενδυτικών σχεδίων των τεσσάρων δικτύων ομοειδών επιχειρήσεων τα οποία αναπτύχθηκαν εντός της περιοχής παρέμβασης (clusters) στην κατεύθυνση τυποποίησης της λειτουργίας των μελών σύμφωνα με τα υψηλά στανταρτς ποιότητας, για την παροχής υπηρεσιών ποιότητας (δίκτυο αγροτουρισμού) και την παραγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων υψηλής ποιότητας. Βασικός στόχος είναι η απόκτηση κοινών διαδικασιών λειτουργίας και διάθεσης προϊόντων ή και παροχής υπηρεσιών οι οποίες ανταποκρίνονται στα πρότυπα και απαιτήσεις της αγοράς.

Η δράση αποσκοπεί:

  • Στον εξορθολογισμό και βελτίωση επιχειρήσεων μελών του δικτύου για τη βελτίωση της διαδικασίας παραγωγής και διάθεσης προϊόντων και υπηρεσιών στον τελικό πελάτη.
  • Στην παραγωγή τελικών προϊόντων υψηλής ποιότητας (δίκτυο αγγειοπλαστών – οινοποιών) με τον εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεων μελών – επίτευξη οικονομικών κλίμακας στη διάθεση τελικών προϊόντων.
  • Στη βελτίωση της απασχόλησης στις περιοχές στις οποίες δραστηριοποιούνται οι επιχειρήσεις μέλη του δικτύου μέσω της αναβάθμισης παροχής και διάθεσης προϊόντων και υπηρεσιών
  • Στην ανάπτυξη και βελτίωση επιχειρήσεων αγροτουρισμού στην παροχή υπηρεσιών ποιότητας – μείωση του κόστους παροχής πληροφοριών στον τελικό πελάτη μέσω και της διαφοροποίησης υπηρεσιών ανάλογα με τις δυνατότητες που έχει κάθε επιχείρηση μέλος του δικτύου.
  • Στην προώθηση και προβολή μορφών εναλλακτικού τουρισμού μέσω της ανάπτυξης δράσεων εξωστρέφειας των δικτύων (οργανωμένα λειτουργικά portal κρατήσεων και ηλεκτρονικών αγορών προϊόντων), αναβάθμιση λειτουργίας επισκέψιμων χώρων οινοποιιών και κοινωνικών επιχειρήσεων

Μέσω της δράσης επιδιώκεται:

  • Η ισόρροπη ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας την αύξηση των εισοδημάτων από τη λειτουργία παραγωγικών μονάδων ποιότητας και επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών διαμονής υψηλής ποιοτικής στάθμης.
  • Η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας μέσω της αναβάθμισης παροχής υπηρεσιών και παραγωγής τελικών προϊόντων, δημιουργώντας στις τοπικές οικονομίες της περιοχής παρέμβασης πόλους συναφούς επιχειρηματικότητας – συμπληρωματικού χαρακτήρα επενδύσεις.
  • Η ανάδειξη συγκριτικών πλεονεκτημάτων περιοχών οι οποίες σχετίζονται με φυσικού κάλλους περιοχές, υψηλής ποιότητας τελικά προϊόντα (κρασί), την υψηλή ποιοτική στάθμη τοπικών παραδοσιακών γλυκισμάτων και εδεσμάτων από τις κοινωνικές επιχειρήσεις.
  • Η τόνωση της κοινωνικής επιχειρηματικότητας και της κοινωνικής συνοχής με την αναβάθμιση λειτουργίας των υφιστάμενων κοινωνικών επιχειρήσεων μέσω και της ηλικιακής ανασύνθεσης των μελών με την εισαγωγή νέων γυναικών.

 

4. ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ (σε επίπεδο Δήμου) ΚΑΙ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ, ΤΗΣ SWOT ΑΝΑΛΥΣΗΣ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Όλη η περιοχή παρέμβασης. Η δράση μπορεί να εφαρμοστεί και στο αστικό κέντρο του Ηρακλείου καθώς και σε κομβικά σημεία εκτός περιοχής παρέμβασης (π.χ. Αρχάνες).

 

5. ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ

Φυσικά ή νομικά πρόσωπα, εκτός των δικαιούχων του υπομέτρου 311, που δύναται να υλοποιήσουν επενδύσεις πολύ μικρών επιχειρήσεων σύμφωνα με τη σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ και τον ΚΑΝ (ΕΚ) 800/2008.

 

6. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ

H παραπάνω δράση λειτουργεί συμπληρωματικά και σε συνέργεια με τις παρακάτω δράσεις:

  • L313-1 - Ιδρύση και εκσυγχρονισμός τοπικών κέντρων τουριστικής πληροφόρησης (γραφεία - περίπτερα ενημέρωσης και πληροφόρησης)
  • L322-1 - Βελτίωση και ανάπλαση κοινόχρηστων χώρων
  • L311-1 - Ιδρύσεις, επεκτάσεις, εκσυγχρονισμοί μικρής δυναμικότητας υποδομών διανυκτέρευσης
  • L123α – Αύξηση της αξίας των γεωργικών προϊόντων
  • L313-5 - Ίδρυση, επέκταση και εκσυγχρονισμός μικρής δυναμικότητας υποδομές διανυκτέρευσης
  • 421β–Διακρατική Συνεργασία:«Γαστρονομικές Περιπλανήσεις: Ο πολιτισμός των γεύσεων»

 

7. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ (εφόσον υπάρχει) ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ / ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ

Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά της δράσης σχετίζονται με την επίτευξη κοινών προτύπων ποιότητας ανά δίκτυο και τα οποία σχετίζονται με τη διασφάλιση της προστιθέμενης αξίας των επιχειρήσεων και των συναφών προϊόντων που παράγονται, την επίτευξη οικονομιών κλίμακας στη διάθεση προϊόντων (κυρίως για τα δίκτυα του δευτερογενούς τομέα) και την καλλιέργεια αγορών υψηλής ποιοτικής αξίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

 

8. ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΟ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΟΠΩΣ ΠΡΟΕΚΥΨΕ ΑΠΟ ΤΗΝ "BOTTOM UP" ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Η διαδικασία “BOTTOM UP” μετά από διαβούλευση ανέδειξε ότι τα τέσσερα clusters επιχειρήσεων τα οποία δραστηριοποιούνται στην περιοχή παρέμβασης: (α) οινοποιών, (β) κοινωνικών επιχειρήσεων (γ) επιχειρήσεων αγροτουρισμού (δ) κεραμικής, εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την υποβολή πρότασης με στόχο τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού τους.

 

9. ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ (δείκτης εκροών)

Χρηματοδότηση δύο (2) δικτύων (cluster).

 
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Τ.Π. LEADER 2007-2013 
ΟΡΕΑ ΚΡΗΤΗ
Νήσων Περίπλους
"Νήσων Περίπλους" 
Δίκτυο Αναπτυξιακών Εταιρειών
Νησιωτικής Ελλάδος 
kataggelies.png
logo_estia.png
logo___.png